Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Rege Béla
Rege Béla 1937-ben született Pardubicén, Csehországban. A Budapesti Műszaki Egyetem Építőmérnöki Karán 1961-ben szerezte meg a diplomáját. 1961–1984 között a MÁV Hídszolgálatánál kivitelezőként, majd a Vezérigazgatóságon dolgozott. Az 1978–1983, majd az 1989–1993-as években a Vasutak Nemzetközi Együttműködési Szervezetében (OSZZSD), Varsóban képviselte a MÁV-ot. A Közlekedési Főfelügyeletnél 1984-től hatósági engedélyezési ügyekkel foglalkozott főelőadói, osztályvezetői, majd főmérnöki beosztásban. Jelenleg nyugdíjas, a Vasúti Hidak Alapítvány curator emeritusa. Nyugdíjas kora ellenére tevékenyen részt vesz az alapítvány munkájában, szakfolyóiratunkat rendszeresen tudósítja a szakmai rendezvényekről, írásaival segíti lapunk munkáját. 2013-ban a Vasúti Hidak Alapítvány legmagasabb szakmai kitüntetésében, a Korányi Imre-díjban részesült, amit a professzor unokája, Korányi Noémi adott át részére.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
2006 / 1. számFelhívás a 2006. évi Vasúti Hidász Konferenciára
-
2006 / 2. számBeszámoló a bécsi szakmai konferenciáról-Betontag 2006
-
2006 / 2. számÖsszefoglalás: "A vasúti tervezés jelenlegi helyzete, problémái" című szakmai nap ajánlásairól
-
2006 / 1. szám100 éves a vasúti vasbeton hídépítés
-
2006 / 3-4. számDr. Korányi Imre professzor szobrának avatása
-
2007 / 3-4. számA 2007-ben jubiláló algyői vasúti Tisza-híd
-
2021 / Különszám25 éves a Vasúti Hidak Alapítvány
-
1998 / 3. számA Balla-hegyi alagút műszaki megoldása | 158. oldal
-
1958 / 3. számA pályafenntartási munkák legújabb tapasztalatai a Szovjetunóban (I. rész) | 28–31. oldal
-
1958 / 4. számA pályafenntartási munkák legújabb tapasztalatai a Szovjetunóban (II. rész) | 29. oldal
-
1969 / 1. számA vasutak villamosítása | 33. oldal
-
1994 / 2. számA vasúti pálya és a híd kapcsolata | 54. oldal
-
1976 / 1. számAz ágfalvai határhíd erősítése torkrét betonnal | 24. oldal
-
2018 / 1. számBeszámoló a Feketeházy János-emlékülésről
- Dr. Kemenes Arzén (1927–2020)
- Evers Antal (1932–2022)
-
2018 / 1. számHidász szakmai nap 2017
-
1998 / 1. számHídfa helyett vasbetonalj alkalmazása nyíltpályás acélhidakon | 42. oldal
-
2005 / KülönszámJogszabályok változásai az EU-jogharmonizáció keretében | 28. oldal
- Kézdy Pál (1936–2022)
-
1971 / 2. számKísérleti megoldás a terelősín betonaljon való lekötésre | 85. oldal
-
2010 / 3. számBetontag 2010 – Beszámoló a Közép-európai Építési Kongresszusról
- Mátyássy Lászlóné 1949–2020
-
1973 / 2. számSentab csövek alkalmazása vasúti védőműtárgyként | 60. oldal
-
1963 / 3. számSzabadbattyán-Tapolca vonalon felépítmény felújítása | 128. oldal
-
2023 / 3. számSzáz éve született Forgó Sándor – Munkatársainak visszaemlékezései
-
1996 /Szemelvények a vasúti hidak történetéből 1945-ig | 25. oldal
-
2000 / KülönszámVasúti pálya átvezetése hidakon | 26. oldal