Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Dr. Zsákai Tibor
Dr. Zsákai Tibor 1974 és 2012 között, különböző beosztásokban, a MÁV alkalmazottja. 2003–2004-ben a MÁV Zrt. pályavasúti főigazgatója. Tudományos munkássága kiterjedt a pályadiagnosztika, az építési és pályafenntartási technológiák fejlesztésére, az emelt sebességű (200 km/h) közlekedés műszaki feltételrendszerének kidolgozására, az Országos Vasúti Szabályzat, az Országos Közforgalmú Vasutak Pályatervezési Szabályzata modernizálására és tartalmi megújítására. Több szakmai rendezvény sikeres előadója, valamint tudományos szakmai folyóiratok cikkírója. Részt vett a Vasúti műszaki szabályozási rendszer megújítása című projekt sikeres megvalósításában, valamint az új szabályozások kidolgozásában. Oktatott a Budapesti Műszaki Egyetemen, a Széchenyi István Műszaki Főiskolán és a MÁV Tisztképző Intézetben (BGOK). 2011-től 2014-ig a Pécsi Tudományegyetem, 2014-től a Debreceni Egyetem Műszaki Karának oktatója. 2016 óta a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) tanúsítási szakértője.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
2008 / 1-2. számAz én iskolám, a mi iskolánk...
-
1997 / 1. számA gépesítés hatása a pályafenntartási munkára | 9. oldal
-
1989 / 1. számA koszinusz átmenetiív gyakorlati alkalmazásának néhány kérdése | 27. oldal
-
2021 / 2. számA Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Nonprofit Kft. EK-tanúsítási tevékenysége
-
1992 / 4. számA MÁV pályahálózatának állapotáról | 198. oldal
-
1993 / 4. számA MÁV Rt. pályahálózatának állapotelemzése | 179. oldal
-
1995 / 1. számA pályadiagnosztika fejlesztése | 17. oldal
-
2002 / KülönszámA PHMSZ helyzete és feladatai | 12. oldal
-
1984 / 3. számA Platov darus technológia továbbfejlesztése | 139. oldal
-
2018 / 2. számA Sínek Világa a vasúti infrastruktúra fejlődésének szolgálatában
-
2016 / 2. számA szintbeni vasúti átjárók fejlesztése (7. rész) – A műszaki szabályozás felülvizsgálata, módosítási javaslatok
-
2020 /A trianoni békeszerződés és a magyar vasút
-
2021 / 3. számA vasúti pályákra vonatkozó műszaki szabályozási rendszer megújítása – Az EU 4. vasúti csomag bevezetése
-
2014 / 3. számAz Infrastruktúra Albizottság megemlékezése a MÁV História Bizottság 30 éves jubileumi, kibővített emlékülésén
- Dr. Csányi László György (1944–2020)
-
2012 /Építőmérnök-képzés a Pécsi Tudományegyetemen
-
1992 / 1. számNagysebességű vasúti pályák a MÁV hálózatán (Az európai vérkeringésben való részvételünk) | 4. oldal
-
1999 / 4. számNapjaink helyzetének jellemzése | 170. oldal
-
2000 / 1. számÖsszefogással a XXI. század vasútja felé | 76. oldal
-
1984 / 4. számPlatov darus vágányfektetési technológia továbbfejlesztése II. rész | 207. oldal
- Emlékezés Domján Józsefre
-
1998 / 4. számStratégiai elemek a pályafenntartásban | 193. oldal
- Szamos Alfonz (1949–2021)