Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Déli összekötő vasúti Duna-híd (12. rész) – A B1 jelű szerkezet próbaterhelése
A két mérés között érdemi különbség nem volt. A vonathatásábra-mérés eredményeit néhány jellemző szerkezeti részlet esetére a 25–30. ábrákon mutatjuk be. Az eredmények szépen mutatják a híd felszerkezetének – szemlélet alapján is várható – statikai viselkedését, a többnyílású, folytatólagos, rácsos tartók hatásábráinak jellemző tendenciáit, illetve az integrált főtartó és a pályaszerkezet együttműködésének hatását is.
Sajátfrekvenciák
A dinamikus mérések első csoportjában a sajátfrekvenciákat határoztuk meg természetes gerjesztés hatására, B3-5 típusú gyorsulásmérő szenzorok alkalmazásával. Az egyes mérési idősorokat FFT-eljárással transzformálva teljesítménysűrűség-spektrumokká alakítottuk, amelyek alapján határoztuk meg az értékelés alapjául szolgáló fázisképspektrumokat, amelyekben a híd sajátfrekvenciái jellegzetes csúcsokként jelentkeznek; a csúcsok helyei alapján meghatározhatók a sajátfrekvenciák.
Irodalomjegyzék
- [1] MÁV Zrt. H.1. Vasúti Hídszabályzat H.1.9. Utasítás: Vasúti hidak és egyéb műtárgyak műszaki felügyelete.
- [2] FŐMTERV – Kontúr Csoport Konzorcium. Déli Összekötő Vasúti Duna-híd korszerűsítése, Kiviteli tervek - Általános terv.
- [3] MSZ EN 1991-2.2006: Eurocode 1: A tartószerkezeteket érő hatások. 2. rész: Hidak forgalmi terhei, 2006.
- [4] ANSYS® v14.5, Canonsburg, Pennsylvania, USA.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.