Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A MAINLINE projekt ismertetése
D3.3 Vasúti kitérők: új technológiák kifejlesztése a cserére
A dokumentum főbb témái:
- kitérőcserélési módszerek áttekintése.
- vágánymerevség homogenizálása kitérőkben.
- logisztika és tervezések korszerűsítése a kitérőfelújítás optimalizálásához.
A dokumentum nyolc európai ország kitérőcserélési gyakorlatát mutatja be, és az alábbi módszereket ismerteti:
- vasúti darukkal,
- közúti darukkal,
- kétéltű (közúti/vasúti) kotrókkal,
- Vaicar gerendás darurendszerrel (14. ábra),
- portáldarukkal,
- Desec rendszerrel (13. ábra),
- Geismar UWG rendszerrel,
- Geismar-Fasseta rendszerrel (15. ábra).
A D3.3 dokumentum a továbbiakban ismerteti a moduláris kitérőcserélési módszert, ami azt jelenti, hogy a kitérőegységeket a gyárban teljes egységként, vagy 2-3 nagy egységben szerelik össze, és ezután a helyszínre szállítják, ahol speciális billenős vagonokról közvetlenül a végső helyükre rakják, így fenntartva a kitérő geometriai minőségét. Számottevő idő- és költségmegtakarítást jelent, hogy a kitérőegységet csak egyszer, a gyárban szerelik össze.
Egy másik érdekesség az AVES vagonok használata, amelyeknek forgóvázuk és lánctalpuk is van, ezért képesek a vágányban és a vágányon kívül is közlekedni (16. ábra).
A D3.3 dokumentumban a továbbiakban a kitérőcserélési módszerek összehasonlításáról van szó, összevetve a cserélés előtti, cserélési és cserélés utáni munkák idő-, létszám- és gépigényét.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.