Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Utasforgalmi létesítmények fejlesztése a Magyar Falu Program keretében
Szintén helyes iránynak bizonyult a nagy darabszámú típuseszközök (pad, szemetes, USB-asztal, utastájékoztató eszközök, hűtő-fűtő berendezések) egységes tendereken történő beszerzése. A projekt 2020-as indulása óta eltelt időszak sorozatos árfelhajtó válságai ellenére több tenderben is a becsült értéknél alacsonyabb áron tudtunk szerződni.
Kifejezetten jó együttműködést sikerült kialakítani a települések önkormányzataival, akik a lehetőségeikhez mérten sokféleképpen segítették a projektet, hiszen a lakosság körében a munka támogatottsága kezdettől fogva egyöntetű volt. A teljesség igénye nélkül: Csömödér-Pákán az önkormányzat vendégházként hasznosítja a volt szolgálati lakást, Szanyban az önkormányzat végezte el a kameratelepítést, Okányban pedig a felvételi épület települési szennyvízhálózatra történő rákötését, de hosszasan lehetne sorolni az egyes falvak változatos hozzájárulásait.
Munkaszervezési, projektmenedzsment-tanulságok
A projekt a MÁV számára komoly siker, mert bebizonyosodott, hogy képesek vagyunk egy ilyen komplexitású, sok elemből álló országos projekt megvalósítására. A projektiroda és az ingatlanfejlesztési osztály közvetlen együttműködése sikeres modellnek bizonyult, így azt más projekteknél is érdemes alkalmazni. Szintén igen fontos tanulság a területi ingatlankezelési osztályok és főnökségek kiváló szereplése. A projektben részt vevő művezető kollégák többsége motivált és gyakorlatorientált volt, illetve sokat számított az átláthatóan működő és bejáratott karbantartási keretszerződéses rendszer megléte is. Fontos tanulság tehát, hogy a hasonló léptékű munkák lebonyolítását a továbbiakban érdemes nagyobb mértékben a területi igazgatóságokra bízni, természetesen központi szakmai felügyelet mellett.
Megoldandó feladat ugyanakkor a projektmenedzsment-oldali kapacitáshiány: a tárgyi projektet Ring Zsuzsanna kolléganőmmel ketten menedzseltük, nem is mindig teljes munkaidőben. Ez gyakran vezetett időbeli csúszásokhoz, illetve okozott aránytalanul nagy munkaterhelést. Többször előfordult, ahogy egy-egy dedikált szervezeti egységgel nem sikerült az együttműködés, ezért vagy nekünk, vagy nem kifejezetten arra hivatott osztálynak kellett a munkát elvégezni (leginkább a területi szervezeteknek), ami gyakran vezetett konfliktusokhoz. Szintén komoly fejtörést okozott a közbeszerzési folyamatok lassúsága. A projektben való munkáját különösen szeretném megköszönni az alábbi munkatársaimnak: Ring Zsuzsanna, Sass-Boross Tímea, Varga Szilvia, Varga Andrea, Czentnárné Makó Krisztina, Posnyákné Kormos Edit, Romanszky Péter, Tóth János, Kovács Gyula, Fazekas József, Kiss Miklós, Neumann János, Zsolt Ákos, Bakcsi Máté, Czirják Sándor, Kun Zsolt, Kaczur Zsolt, Pető Gábor Zsolt.
Meggyőződésem, hogy a közös munka hosszú távon is meghozza gyümölcsét, az új arculat kedvező képet ad a MÁV-ról és javítja a kistelepülések utasainak elégedettségét.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.