Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Kerepesi úti „Százlábú” híd átépítése
A pályalemez és a járdakonzol elkészülte után következett a szerkezet igazi formáját adó ívfőtartók összeállítása. Az első építési ütemben elkészült két ív szerelése egymással párhuzamosan történt, összeállításukhoz a pályalemezre elhelyezett autódarut és acél szerelőbakokat használtak (7. ábra). Az ívek egyenként 7 db szerelési egységből és 12 db rácsrúdból állnak.
A kb. 700 t-s hídszerkezet 65 napos rekordidő alatt, 2014. augusztus végére készült el, ezután megkezdődhetett a betolása, illetve behúzása (8. ábra). A híd a vasúti felsővezetékektől biztonságos távolságra haladt el, így a tolást a vonatközlekedés fenntartása mellett, nappal is végezhették (9. ábra).
A mozgatáshoz szükséges erőt 2 db vízszintes helyzetű hidraulikus sajtó biztosította. A húzóerőt pedig a húzószerkezethez befogott ∅ 36-os Dywidag-rudak adták át, amelyek egy-egy húzókapoccsal csatlakoztak a híd kereszttartóinak alsó öveihez. A sajtókra jutó húzóerő 2 × kb. 34 t (340 kN). A húzás általában 6,0 m-es szakaszokban történt, a híd kereszttartó távolságának megfelelően. A híd a behúzás során görgőcsoportokból álló, oldalirányú vezetőgörgőkkel ellátott kocsikon támaszkodott. A terhelésnek megfelelően kétfajta kocsit használtak (8 görgős kocsi, 3000 kN és 4 görgős kocsi, 1200 kN) (10. ábra).
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.