Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Kerepesi úti „Százlábú” híd átépítése
Betolásához olyan megoldást kellett választani, amely alkalmassá teszi a szerkezetet a keletkező igénybevételek elviselésére, mindeközben lehetővé teszi a szerkezet tolás közbeni magassági, illetve vízszintes irányú mozgatását.
A megoldást egy himbarendszer jelentette, amely az északi hídfelet használva segítette a híd átjutását a túloldalra. A folyamat lényege, hogy az elkészült szerkezet – a szerelőteret elhagyva – folyamatosan az északi hídfélen lévő konzolcsonkra megépített sínpályára terhelve haladt tovább (16. ábra). A híd önmagában nem viselte volna el a tolás közbeni igénybevételeket, ezért a déli főtartó alá ideiglenes alátámasztásokat kellett építeni.
A híd déli oldala 2015 júliusában érkezett meg a végleges helyére, ezután kezdődött meg az északi és a déli oldal összeillesztése (17. ábra). Az illesztés során a híd teljes hosszában a pályalemez és kereszttartók egyesítése történik, egy komplett szerkezetté alakítva a hidat (18. ábra). Mindehhez vágányonként ötnapos vágányzár áll rendelkezésre, ennek során a hegesztési munkákon kívül a korrózióvédelem is elkészül az illesztési zónában. A befejező munkák után a teljes hídszerkezetet 2015 októberében adják át a forgalomnak.
A Kerepesi „Százlábú” híd átépítésével vasúti és közúti szempontból is kiemelt jelentőségű beruházás valósult meg, ennek köszönhetően Budapest egy korszerű, napjaink igényeit kielégítő átkelővel gazdagodott.
A projekt ékes példája annak, hogy pontos, precíz szervezéssel és átgondoltsággal hogyan hajtható végre hat, forgalom alatt lévő vasúti vágány felett, hat közúti sávval rendelkező átkelő teljes körű átépítése. Külön köszönet a MÁV Zrt. munkatársainak a projekt megvalósításához nyújtott támogatásért.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.