Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Szajol–Püspökladány vonalszakasz korszerűsítése 2011 és 2015 között, az üzemeltető szemszögéből
A több mint négy évig tartó munka során az Üzemeltető szervezésében és vezetésével összesen 46 ideiglenes forgalombahelyezési eljárást tartottunk. Az elkészült műtárgy-pálya-felsővezeték létesítmények minden alakommal alkalmasnak bizonyultak a forgalom (vasútüzem) felvételére. A 46 eljárásból csupán kétszer kellett az eljárást néhány órára felfüggeszteni. 24 órán belül azonban mindkét esetben sikeres eljárást bonyolítottunk le.
A forgalomba helyezések után – a vágányzári utasításokban előírt sebességemelések időpontjára – a kivitelező az FMK–007-es mérőkocsival bemérette a pályát. Közös kiértékelés után minden esetben alkalmas volt az átépült szakasz a 160 km/h sebességre. Ez azonban hatósági feladat – és még várat magára. Így az üzemeltető az eredeti 120 km/h sebességre adta meg a hozzájárulást, és ezzel a sebességi paraméterrel vette át üzemeltetésre az új létesítményeket a műszaki átadások után. A 160 km/h sebesség alkalmazására a mai napig egy alkalommal, a 2015. novemberi ünnepi átadáson került sor.
A cikk megírása idején még fennálló megoldandó problémák:
– Közös vizsgálat kezdődött a több helyen jelentkező lokális alépítményi hibából adódó vágányelmozdulások (8. kép) ok-okozati összefüggéseinek megállapítására, és a jelentkező hibák mielőbbi garanciális megszüntetésére.
– Az sk + 55 cm-es peronok megjelenésével a rakszelvényen túlérő küldemények továbbításánál szintén vizsgálatok indultak (9. kép). Kísérletekkel próbáltuk alátámasztani az előírások megújításának szükségességét, illetve a rakszelvényen túlérő küldemények közlekedésének pontos szabályozása érdekében folyamatban lévő tárgyalások vannak a vasút illetékes vezetőivel és a NIF Zrt. képviselőivel.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.