A cikk szerzője:

Török Gergely műszaki igazgató­helyettes
MÁV Zrt.

Komplex felújítási munkák a Biatorbágy–Szárliget-vonalszakaszon 2023–2024-ben

Az 1. számú, Budapest–Hegyeshalom-vasútvonal napjainkban hazánk legfontosabb vasúti kapcsolatát biztosítja Ausztria, rajta keresztül egész Nyugat-Európa felé. Jelentős a távolsági személy- és teherforgalom, és fontos szerepet játszik a Budapesttől nyugatra elhelyezkedő agglomerációs övezet személyszállításában is, ez a zóna egészen Komáromig, Győrig értelmezhető.

Második ütem

Teljes kizárás ugyanezen vonalszakaszon három hét időtartamban 2023. október 26-tól november 17-ig. Ebben az ütemben került sor a nyílt vonali alépítményi hibák helyreállítására és az állomási kitérőkben végzendő ágyazatcserékre, amelyek egyvágányos kizárásban szintén nem voltak elvégezhetők részben az állomási kitérőkben okozott nagy forgalmi zavartatás, részben a nyílt vonali alépítmény-javítások munkaterületei mellett a forgalmi vágány állékonysági problémái miatt. A vasútépítési munkák mellett ekkor készült el (egy kivétellel) az utasperonok aszfaltozása és Szárliget állomáson a felsővezetéki hálózat megerősítése, utóbbi a MÁV Zrt. saját kivitelezésében (több területi igazgatóság összefogott közreműködésével).
Ebben az időszakban vonatközlekedésre nem volt lehetőség, Tatabánya és Biatorbágy állomás működött végállomásként. Két pár nemzetközi EC/RJ és a teljes teherforgalom az 5. vonal érintésével terelve, a 30. vonalon érte el Kelenföldet, az összes többi személyszállító vonatot az 1. számú vonalon, valamint – a tehervonatok részére szükséges vonali kapacitás biztosítása céljából – az 5. számú vonalon busszal kellett pótolni. Ebben az időszakban átlagosan 72 darab busz látta el ezt a feladatot jelentősebb fennakadások nélkül.

5. ábra.	Felépítménycsere átépítő vonattal Bicske–Szárliget bal vágányon

6. ábra.	A lefektetett új vágány Bicske–Szárliget között a bal vágányon

  • IC vonat pótlása Tatabánya–Kelenföld között (52 darab autóbusz).
  • Nemzetközi személyszállítási kapcsolat biztosítása (Dacia-Hortobágy IC vonatok) Szolnok–Tatabánya viszonylatban (2 darab autóbusz).
  • Személyvonati pótlás: Biatorbágy–Tatabánya (14 darab autóbusz), Székesfehérvár–Komárom (3-6 darab autóbusz).
A cikk folytatódik, lapozás:« Előző12345Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2024 / 2. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©