Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (5. rész) – Dinamikus modellezés
A gyakorlatban alkalmazott sínrendszerekhez tartozó rendszertényezők értékét a 2. táblázat tartalmazza.
A rendszertényezők alapján meghatározható a dinamikus sínalátámasztási merevség függvényében kialakuló kritikus sebesség értéke. A számított értékeket a 3. táblázat foglalja össze.
Ezeket alkalmazva meghatározhatjuk a hazai hálózatokon figyelembe vehető α paraméter maximális értékét:
Az első esetben a nagyvasúti alkalmazás esetén, a hálózaton előforduló maximális megengedett sebességet, ami 44,4 m/s (160 km/h), vesszük alapul. A paraméter maximális értékeit a dinamikus sínalátámasztási merevség függvényében a 4. táblázat foglalja össze.
A második esetben a közúti vasúti alkalmazásban távlati sebességnövelés esetén megengedett maximális 19,4 m/s (70 km/h) sebességet vesszük alapul. A paraméter maximális értékeit a dinamikus sínalátámasztási merevség függvényében az 5. táblázat foglalja össze.
Irodalomjegyzék
- [1] Rapp S. Modell zur Identifizierung von punktuellen Instabilitäten am Bahnkörper in konventioneller Schotterbauweise, 2017, Stuttgart
- [2] Esveld C. Modern Railway Track – Second Edition. MRT-Productions, 2001, Zaltbommel
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.