Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Vác állomás korszerűsítése (2. rész) – Műtárgyépítések
Új gyalogos-aluljáró építése a 333+35 szelvényben
Ahhoz, hogy az állomást „ketté tudjuk vágni”, és a jobb oldali részen a vágányok elbontása után a munkagödör kiemelhető legyen, a megmaradó szélső vágány mellé 10 m hosszú G/607 szádlemezeket vertünk le, amelyeket 15 m-es horgonyokkal tettünk állékonnyá. A horgonyok a jelentős vasúti teher miatt 400 kN-nal voltak megfeszítve (7. ábra).
A szádfal stabilitását ellenőrizendő, a szádfal melletti vágányokon mozgásvizsgálatokat végeztünk, ami igazolta, hogy a vasúti pálya sínszálai 1-2 mm süllyedés után beálltak.
Az új műtárgy folyosószakaszait a szádfalak síkjáig megépítettük.
Az új gyalogos peronaluljáró az állomás bal oldalán meglévő, de felújított felvételi épület és a jobb oldalán újonnan létesülő P+R parkoló felől biztosítja az utasoknak a vágányok megközelítését és az azok alatti átjárást. Az aluljáró 10 lépcsőkarral és egy rámpával, valamint 4 db lifttel teszi lehetővé a mozgáskorlátozottaknak is megfelelő fel- és lejutást (8. ábra). A vakok és gyengén látók részére taktilis jelek jelzik a fel- és lejutási lehetőségeket. Az aluljárót gránitlapokkal burkoltuk. Ennek érdekessége, hogy manapság ezt is Kínából szállítják. A megmunkálás és a bányászat oly mértékben kifizetődőbb, hogy a tetemes szállítási költség ellenére is versenyképes a környékbeli bányákkal szemben. Norvégia például jelentős gránitkészlettel rendelkezik, de miután nem akarja a „saját” természetét károsítani, inkább ő is Kínából szállíttat.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.