Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Vác állomás korszerűsítése (2. rész) – Műtárgyépítések
A betonszerkezetek belső felületei homokszórást követően a felületi javítások és fugapótlások után antigraffiti bevonatot, a külső betonfelületek só korrózió elleni védőréteget kaptak. Felújítottuk az útpályákat, folyókákat és az acélszerkezeteket is. A felújítás előtti, majd azt követő állapotot a 344+93 szelvényben levő gyalogos-aluljárónál a 12. és a 13. ábrán mutatjuk be.
Jelzőhidak építése
A 347+68 és a 360+74 szelvényben új acélszerkezetű jelzőhidak épültek, ebben a Műszer Automatika Kft. alvállalkozóként működött közre.
Az eredetileg síkalapozással tervezett kéttámaszú acélgerenda szerkezetű jelzőhíd három vágány áthidalására szolgál. A műtárgyhoz három alaptest készült, kettő a pilléreket, egy pedig a lépcsőt támasztja meg. Az oszlopot alátámasztó alaptest alaprajzi mérete 3,7 × 2 m, a lépcsőt alátámasztó alaptest alaprajzi mérete 0,8 × 1,6 m. A kiviteli tervek készítése során a 360+74 szelvényben épült jelzőhíd alapozását a Mérnök jóváhagyásával síkalapról kútalapra változtatta a Kivitelező, ezért a kivitelezés során a földmunka kedvezőbb biztonsági zónában volt elvégezhető. A 347+68 szelvényben megépült jelzőhíd acélszerkezete a 14. ábrán míg az erre vonatkozó alapozási keresztmetszet a 15. ábrán látható.
Közműalagút
Vác állomáson az 1829/86 helyrajzi számú ingatlanon a PFT szakaszmérnökség üzemi épülete alatt átvezetett 2,00 × 2,00 m nyílású vasbeton közműalagút épült (16. ábra). Az alagút építését alvállalkozóként a Műszer Automatika Kft. végezte.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.