Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Vonalkorszerűsítés Lepsény–Szántód-Kőröshegy között
A vasúti hídszerkezet 14,50 m széles, melyen a meglévő és egy távlati vágány átvezetése biztosított. A sínszálak (UIC 60) lekötése sínvályúkban, rugalmas megtámasztással készült. A MÁV Zrt. által üzemeltetett vasúti híd szerkezeteit (résfal szerkezetigerenda, bélésfal) a híd széleinél dilatációs hézag választja el a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által üzemeltetett, nyitott U keretes, illetve támfalas, további aluljárórészektől.
Gyalogos és közúti keresztezések
Az átépítés során 36 gyalogosátjáró és 15 útátjáró újult meg. Ezek átépítése annál is időszerűbb volt, mert különösen a gyalogosátjárók többsége nem felelt meg az érvényben lévő előírásoknak. Valamennyi átjáró gumielemes STRAIL vagy pedeSTRAIL burkolatot kapott, T szegélyborda-kialakítással. A nem megfelelő rálátású gyalogosátjáróknál áthívó jelzőket építettek. Az útátjárók fény- és félsorompóval történő ellátása fokozta a közúti, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés biztonságát. A gyalogosátjárók terelőkorlátos kialakításúak, és akadálymentes csatlakozásokat is kialakítottak felhajtórámpákkal, járdákkal, korlátokkal (15. ábra).
Siófok belterületén, a Vitorlás utcánál külön szintű útátjárót alakítottak ki, ennek során a közúti csomópontot is jelentősen átalakították.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.