Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A MÁV História Bizottságának 40 éves története
Az elmúlt évek legfontosabb szervezési eseménye volt, hogy a többségi tulajdonos MÁV Zrt. döntése nyomán a MÁV Nosztalgia Kft. – az egyik alapító – végelszámolásra került, a Nosztalgia Kft. helyett létrehozott MÁV Rail Tours Kft. nem jogutódja a Nosztalgia Kft.-nek, és nem alapító tag az alapítványban. Így a parkot működtető alapítvány jelenleg kizárólagosan a MÁV Zrt. irányítása alatt áll.
A MÁV elnök-vezérigazgatójának döntése nyomán, a MÁV Zrt. tulajdonú, üzemképes nagyvasúti járműveket apportálták a MÁV Rail Tours Kft.-be.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MMKM) megkezdte a tulajdonát képező eredeti vasúti járművek szerződés szerinti visszavételét, amiből a nosztalgia járműflotta ékkövének számító 109.109 pályaszámú gőzmozdony visszavétele és szoborrá „degradálása” vasútbarátok nemtetszését váltotta ki.
Irodalomjegyzék
- Kisteleki M. A Magyar Vasúttörténeti Park 2000. évben tervezett megnyitásának előkészületei. Sínek Világa
- 1999;4:180-182.
- Kisteleki M. A Magyar Vasúttörténeti Park megnyitása. Közlekedéstudományi Szemle 2000;8.
- Árva K, Vörös J. A vasúti infrastruktúra emlékei. Sínek Világa 2006;3-4.
- Vörös J. Épül az Újpesti Duna-híd emlékmű. Sínek Világa 2009;3.
- Kisteleki M. Jubileum a Magyar Vasúttörténeti Parkban. Vasútgépészet 2009;4.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.