Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A MÁV História Bizottságának 40 éves története
Ugyanekkor került az MMKM volt Északi Járműjavítóban kialakított új telephelyére az „Árpád” gyorssínautóbusz, a 242,001-es áramvonalas gőzmozdony, a V60,003 pályaszámú villamos mozdony és a Cmn 204787-es pályaszámú személykocsi és a 424.001-es pályaszámú legendás gőzmozdony (20. ábra). A múzeum és a park együttműködésének folyamatos biztosítása szükséges.
A MÁV História Bizottság további tennivalói
Mottó: Nincs befejezett múzeum!
A követőknek ajánlott feladatok:
– A park infrastruktúrájának továbbfejlesztésében közreműködés és a kiállított berendezések folyamatos karbantartásának biztosítása. A védett járművek, berendezések megőrzése, lehetőség szerinti megjavítása. Ehhez szponzorok toborzása és pályázati támogatások megnyerése.
– Bizonyos kiállított járművekhez és berendezésekhez a patrónusi rendszer megszervezése, a karbantartás, javítás, szintentartás folyamatosságának biztosítása érdekében.
– Az országban szoborszerűen kiállított emlékek állagának folyamatos biztosítása.
– A nosztalgiaüzem és kiemelten a gőzmozdonyüzem hosszú távú feltételrendszerének kialakítása nemzetközi együttműködéssel.
– A Magyar Vasúttörténeti Park üzemeltetési egyensúlyának folyamatos biztosításában való közreműködés.
A MÁV História Bizottságának kiemelt missziója elsősorban a „híd” szerepének folyamatos betöltése, a magyar vasút és a hazai vasúti ipar korábbi sikereinek bemutatása, komplex hagyományainak olyan mértékű átemelése a mai és a jövőbeli magyar vasutak mindennapi életébe, hogy az ne muzeális kövület maradjon, hanem szellemi és gazdasági értékteremtő erővé váljon.
Irodalomjegyzék
- Kisteleki M. A Magyar Vasúttörténeti Park 2000. évben tervezett megnyitásának előkészületei. Sínek Világa
- 1999;4:180-182.
- Kisteleki M. A Magyar Vasúttörténeti Park megnyitása. Közlekedéstudományi Szemle 2000;8.
- Árva K, Vörös J. A vasúti infrastruktúra emlékei. Sínek Világa 2006;3-4.
- Vörös J. Épül az Újpesti Duna-híd emlékmű. Sínek Világa 2009;3.
- Kisteleki M. Jubileum a Magyar Vasúttörténeti Parkban. Vasútgépészet 2009;4.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.