Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Az optimális sínminőség megválasztása
Az egyre nagyobb tengelyterhelések, sebességek és vontatási erők (adhéziós vonóerők) hatására a vasúti pályára ható igénybevételek folyamatosan nőnek. Ennek következtében a sínben a gördülő érintkezésből eredő fáradásos hibák – angolul: Rolling Contact Fatigue (RCF) – alakulnak ki, melyek kezelése és megszüntetése jelentős pénzügyi és műszaki kihívások elé állítja az üzemeltetőt.
A 16., 17. ábrán látható grafikonokon az elemzett ív 1 m-es bázishosszon a károsodási mélységek előfordulási gyakoriságát látjuk. Az első méréshez képest gyors romlási trend figyelhető meg. 2015-re az ívben található hibák több mint fele elérte a 2 mm-es károsodási mélységet.
2016-ban az ívben hibamegszüntető köszörülést végeztek. Ennek hatására nem, vagy csak minimálisan maradtak 0,5 mm károsodási mélységnél kisebb HC-hibák. A hibamegszüntető köszörülés hatása a 18. ábrán látható.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!