Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Szabadbattyán–Balatonfüred-vonalszakasz villamosítása és pályaátépítése
Balatonkenese állomás
Átépítés előtt
Négyvágányú, 48 és „I” felépítményű, 4,75 m vágánytengely-távolságú állomás, amelynek nem volt víztelenítése, az utasperon Sk+15 cm magas, 200 m hosszú vasbeton aljszegélyes 1,65 m széles burkolatlan peron volt (11. ábra).
Az állomás hat csoportkitérő mindegyike faaljas kitérő volt.
Átépítés után
Háromvágányú, 54 rendszerű felépítményű, 4,75 és 9,50 m vágánytengely-távolságú, szivárgórendszerrel víztelenített állomás, a 250 m utasperon Sk+55 magas, 250 m hosszú, 6,2 m széles térkő burkolatos peron két fedett esőbeállóval (12. ábra).
Az állomáson két csoport B54XI rendszerű és két csoport B 60-800 rendszerű új kitérő épült be (13. ábra), megépült 100 m életvédelmi és 495 m vagyonvédelmi kerítés, valamint 100×6 m új burkolt rakterület.
Új megoldásként az állomás végponti felének víztelenítése érdekében egy 76,3 m hosszú párologtatómedencébe (14. ábra) van bevezetve a szivárgórendszer által összegyűjtött víz, mert csatornába vagy burkolt árokba nem volt lehetőség a szivárgót bekötni.
Balatonfűzfő állomás
Átépítés előtt
Négyvágányú, 48 rendszerű felépítményű, 4,75 m vágánytengely-távolságú állomás, amelynek nem volt víztelenítése, az utasperon Sk+15 cm magas, 200 m hosszú vasbeton aljszegélyes 1,65 m széles burkolatlan peron volt.
Az állomás hat csoportkitérője közül mindegyik faaljas kitérő volt. Az állomás átmenő fővágányában volt egy R=300 m sugarú ív, amely miatt 400 m hosszon 60 km/h állandó sebességkorlátozás volt érvényben.
Átépítés után
Kétvágányú, 54 rendszerű felépítményű, 10 m vágánytengely-távolságú, szivárgórendszerrel víztelenített állomás, az utasperon Sk+55 magas, 250 m hosszú, 6,5 m széles térkő burkolatos peron két fedett esőbeállóval. Az állomáson két csoport B54XI rendszerű új kitérő került beépítésre, valamint megépült 85 m életvédelmi kerítés, 242 m vagyonvédelmi kerítés és 440 m védőkorlát.
Az állomás átmenő fővágányában a legkisebb ívsugár R=450 m, így a korábbi 60 km/h állandó sebességkorlátozás megszűnt (15. ábra).
Alsóörs állomás
Irodalomjegyzék
- 1. Fonyó Sándor. A csittényhegyi alagút átépítése. Sínek Világa 2021/2:8-16.o.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.